Snart dags...

Efter morgonpromenaden idag kammade jag först igenom Fuji och sen klippte jag honom bak så att de kommer åt att kastrera honom imorgon... Känns ledsamt att han ska kastreras, hans färg är så himla fin och det är få som är så fin sobel som honom. Det hade därför varit kul om han hade fått lämne en kull med valpar. Men samtidigt så måste man vara realistisk. Det går inte att ha honom tillsammans med Loffe annars. En hund med det humör han ibland har är inte heller något att avla på tycker vi. Att göra av med honom är det sista vi vill så det är bäst att det blir såhär. Dessutom så kommer sobelfärgen troligen inte att vara godkänd inom några år så dänns inte som det är någon mening att avla på sobel här då. Tycker det är jättesynd eftersom det är en så himla vacker färg...

Nog om det, idag tycker jag att det har funkat lite bättre här hemma efter de tips som vi fått ifrån hundkompisen som var här igår. De verkar lite fundersamma över vad det är vi sysslar med eftersom vi inte brukar göra så som vi gör nu. Jag tror verkligen på metoden så hoppas att det blir bra :)

Lite senare ska jag pappa och hundarna iväg på Jaktkursen i Revinge. Det är så himla roligt att få göra något med hundarna igen och det märks att de tycker det är kul de med :)

Lämnar en updatering imorgon efter kastreringen!

// Marica


Här har ni en bild på en mycket stolt nybliven viltspårschampion :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0