Helgen!

Marica är som sagt hemma från Karlstad och det brukar betyda pälsvård av hundar och även av marsvin ibland. Jag stod och trimmade först på Fuji i 4 timmar, fick bort allt det långa på ryggen och skuldror bland annat. Sen klippte jag Loffes tassar. Det värsta är att om man inte vet hur Fuji såg ut innan så syns det inte att jag trimmat så mycket som jag gjort... Nu ikväll fick han sig även ett bad för att han var lite mjällig. Nu sover både han och Loffe gott kan jag lova! Innan badet var vi och hälsade på hos Malin och Dennis, där de fick hjälp med att sätta upp bland annat en spegel och två hyllor.
Där bestämde vi också att Loffe ska vara på semester hos dem nästa helg när Åsa och Fuji är i Lidköping :) Per ska jobba så då har han det bättre hos dem. Och de har dessutom inget emot att passa honom.

Nästa grej vi blickar mot nu är viltspårskursen på tisdag och sen blir det utställning i Lidköping på lördag och söndag med Fuji. Håll tummarna för oss!

Den 14 april fick vi tillökning i marsvinsstallet förresten! Trollstugans Tyra fick en kull på hela 5 ungar! 3 honor och 1 hane. Tyvärr så var en dödfödd, men det räcker gott och väl med fyra ungar och de växer så det knakar och är unda och goa om magarna :) Det är alltid lika kul när vi får ungar, förväntan och sen går man och tittar på dem hela tiden och förundras över hur söta de är :)
Såhär såg de ut för en vecka sen när vi fotade dem:

Visst är de söta?
En av dem är tingad vita längst till vänster) men de andra är till salu, så hör av er om ni är intresserade.

Vi hörs!
// Marica


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0