Loffe på veterinärbesök, igen...

Idag efter att matte varit ute och gått med mig och Fuji så fick jag jjätteont i min tass :( Jag höll den uppe och trampade inte på den för att visa matte att jag hade ont i den. Sneglade också med väääldigt ledsna ögon så att hon skulle förstå. Det gjorde hon och ringde till Erik veterinär, jag fick komma dit 12.20 och då konstaterade han att jag hade ett sår på trampdynan och det var inte så konstigt att jag hade ont.
En ny kur med (tuggtabletterna) Rimadyl fick jag så förhoppningsvis ska jag bli bra snart berättade Erik :)

Matte, husse och Malin tjatar HELA tiden på mig om det här med TUGGtabletter. Tydligen så ska man inte svälja dem hela utan tugga dem först. Men vad är det för mening med det när det är mycket lättare att svälja dem? Jag brukar få godis efter jag fått tabletten så då måste jag svälja den snabbt så jag inte missar godisen. Tror det är något komunnikationsproblem bara, klart jag förstår vad de menar - men de förstår inte mig :P

// Loffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0