Utställning i Hässleholm

   Igår var jag, Marica, Åsa, Pia och Fia i Hässleholm på hundutställning, för de ställer ju ut sina marsvin också-så det inte blir något missförstånd. Vi gick upp 5.00! Att man kan väcka en så tidigit begriper jag inte, bara för att man ska iväg. Vi åkte hemifrån vid 6.30 och då hämtade vi först upp Pia och Fia i munkebäck. Vi var framme i Hässleholm runt 7.40 då tittade veterinären på mig och jag fick komma in. Sedan satte vi upp min bur och då var det dags att vänta på min tur att bli bedömd i ringen. Runt 10.20 blev jag bedömd och det var superkul! Domaren var hur snäll som helst och hon blev glad när jag viftade på hela kroppen och pussade hennen när hon sklle hälsa och känna på mig uppe på bordet. Marica sa att jag visade mig jättebra i ringen så jag var helnöjd efteråt. Tyvärr så blev vi placerade 5 av 5, men jag fick bra kritik och jag växer ju fortfarande. Dessutom så är jag dålig på att äta min mat så därför var jag lite mindre än de andra. 

   På vägen hem sedan så stannade vi i Höör och var på Teba, en stor djuraffär, där de köpte färskfoder till mig så att jag kan gå upp lite i vikt till malmöutställningen om 3 veckor. Det smakade faktiskt bra och jag tror nog att jag kan stå ut med att äta det.

   När vi kom hem så blev Loffe och Gizmo jätteglada över att se mig och när vi hälsat klart så somnade jag nästan direkt och sov gott några timmar. Har sovit väldigt gott i natt också.

   Idag ska vi vila lite men Marica planerar en runda med mig och sen ska vi träna på det som vi fick i läxa av Carina när hon var här, eftersom vi missade första gången på trix & tramskursen.

Bilder finns på hemsidan och det är tänkt att det ska komma en youtube-klipp ifrån när jag visas i ringen också. Men vi har inte fått det till att funka, så vi jobbar på det!

Hörs
//Fuji

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0