Tillbaka!

  Dålig updatering jag vet, men det har helt enkelt inte blivit av.. Det ska bli bättring lovar jag!

I helgen var vi och hälsade på Rufus och Lia, två jack russelterrier och deras familj som bor i Billeberga. Det var lite läskigt i början, men helt okej sen. De var ju trots allt ungefär i min storlek. Speciellt Lia tyckte jag var jätterolig att leka med och vi hade jättekul! (Bilder på det kommer) Så min familj kom överens om att vi kunde träffas fler gånger. Låter hur kul som helst.

  Idag har jag och Gizmo varit hos veterinären. Det var ganska kul, jag fick stå på ett högt bord och där fick jag godis plus att veterinären stack mig med något vasst i nacken. Det gjorde lite ont, men eftersom jag fick godis samtidigt så var det ingen fara. Sen lyssnade han på mitt hjärta och kände igenom mig. Jag fick prova vågen där också och den visade hela 4,5 kg. Minsann, det är nästan dubbla vikten sen jag flyttade från mamma och mina syskon. 
  Veterinären lös Gizmo i ögonen och så fick ha droppar i dem för att pupillen skulle utvidgas. Han tittade en massa gånger och med olika instrument. Gizmo är inte så ung längre och har fått starr så Marica ville veta hur långt det hade gått och hur långt tid det skulle ta innan han blev helt blind. Veterinären kom fram till att det skulle ta allt ifrån ett halvår till ett år ungeför tills han inte kan se något. Lite synd för då kan han inte se mig när jag vill busa med honom. Marica förklarade för mig att när den dagen kommer så får han åka till hundhimlen eftersom att det inte är ett värdigt hundliv att leva helt blind och helt döv(som han nästan redan är).

  Efter att vi varit hos veterinären var jag jättetrött och sov jättelänge. Sen kom Peter och hans två barn William och Amelia och hälsade på. Det var jättekul och William var rolig att leka med :)

*Gäsp*
Nu kallar sängen! (eller Maricas säng rättare sagt....)
Hörs
/Fuji


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0