Utställnings-trimkurs i Lund med Cocker Sydväst

 I går var jag, Marica och Åsa i Lund och fick lära sig lite mer om hur man som cocker ska se ut inför utställning. Hur vi ska klippas och trimmas. Det blev alltså jag, Gizmo som fick äran att följa med på detta. Vi var 6 stycken som var med på kursen och tror att alla lärde sig något nytt. Hon som höll i kursen visade på mig hur man ska klippa tassarna och hur man klipper svansen. Marica klippte mina andra tre tassar efter hon visat och det blev godkänt! Marica tycker inte sig vara så bra på att klippa tassar snyggt så det var jättebra. När klockan närmade sig slut så var jag så trött att jag knappt orkade hålla ögonen öppna...
  De andra på kursen tyckte att jag var jättesnygg för att vara 11 år gammal och att jag skulle ställas ut! Rätt bra betyg va, för en gammal cocker som jag? Så jag kommer kanske dyka upp i utställningsringen någon gång, kanske nästa år?

   Bilder kommer ikväll eller imorgon.

/ Gizmo

(OBS! Vääldigt kortklippt på bilden, är ifrån i somras. Så ser jag INTE ut nu. )


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0