Utställning i Malmö

   Idag har jag, Fuji varit på utställning med Marica och Åsa i Malmö.
Vi gick upp jättetidigt och sen åkte vi iväg i bilen, jag fick som tur var somna lite i bilen eftersom vi gick upp så tidigt. Sen när vi kom fram så gick jag och Åsa in en väg där en veterinär tittade på mig så att jag mådde bra och sen mötte vi Marica där inne med alla sakerna. Vi fortsatte sen att gå mot ring 15 där vi fällde upp min bur och satte oss och väntade på att det blev min tur att få visa upp mig.
   Klockan 9 började det och vi gick in i ringen med de andra för bedömning. Först sprang vi två varv i ringen och sen ställde vi upp oss på rad. Efter det bedömde domaren oss en och en. Marica sa att jag stod jättefint och var duktig på det. Jag blev bedömd och kort efter var det dags att springa i ringen igen en andra gång. Då blev det ett varv och sen ställde vi upp oss igen. Jag blev utvald till en av de 5 bästa och fick springa och visa upp mig en gång till. När vi gjort det blev jag placerad som nummer 5. Jag är jättenöjd och det är Åsa och Marica också, men framför allt jättetrött! En tuff dag där jag träffade många hundar och människor. Ser fram emot att göra detta fler gånger. Men då ska förhoppningsvis Loffe få följa med och ställas ut han med.

   Vi träffade min pappas uppfödare som har Lönnbackens kennel och hon tyckte också att jag var fin.
Nästa utställning, för hundar, är den 20-21 mars 2010 och då ska jag ställas ut igen :)

STOR gäsp, nu ska jag sova vidare.
Hörs
Fuji

/Loffe vill flika in att det är URTRIST att vara hemma utan Fuji för Gizmo vill inte leka med mig... Han är så tråkig! /Loffe
(Bilder kommer)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0