Kursavslutning på valpkursen

  Kom hem för en liten stund sen ifrån sista gången på valpkursen. Lite ledsamt för det har varit jättekul och vi har lärt oss en hel del, både jag och Marica.
  Som avslutningsövning fick vi först prova på att köra en Rally-lydnadsbana, det var spännande men jag var inte riktigt koncentrerad idag. Sprang ifrån Marica och retade henne lite... Hon tyckte inte att det var lika roligt som jag tyckte, tyvärr ;) Så efter det fick jag koppel på mig och fick ha det på mig istället.
  Efter den övningen så gick vi slalom mellan varandra, även där var jag totalt ointresserad av vad Marica hade att säga. Det blir skärpning och mer träning till nästa vecka för då ska vi gå på valpträff. Som den ena instruktören ska hålla i, så hon vet vad jag är för en :)
  I januari-februari är det tänkt att jag tillsammans med Marica och sen Åsa tillsammans med Loffe ska gå en "tricks & trams"-kurs. Där vi får lära oss mycket kontakt och en massa trams övningar som tex. Putta på saker, rulla runt, spela död m.m.

  Loffe var också med på kursen men tyckte att det var jätteläskigt och pep hela tiden... Så det var tur att jag skällde och "skrämde" bort alla som närmade sig eller som såg farliga ut. Marica tycker att det är ett dåligt beteende men vaddå? De ser ju så farliga ut!

  Marica ska nu sätta sig med alla bilder och göra en ny banner till oss! Skriver här igen när det är klart :)

Hörs
/Fuji

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0