Gran och granpynt!

   Idag tog Åsa in en gran i huset.
Nu undrar ni såklart varför man tar in en gran på vintern?
JO! Man ska klä den i kulor och glitter. Som jag såklart var tvungen att gå fram och smaka på och sen kunde jag inte låta bli att kolla ifall hon hade satt fast det ordentligt i granen. Så egentligen gjorde jag henne en tjänst! Men då blev hon arg och sprang efter mig med glittret i munnen och satte tillbaka det i granen.
Då tänkte jag, hmm undrar om hon har lärt sig sin läxa och satt fast glittret bättre denna gången. Men nej, jag måste göra er besvikna, en denna gång kunde jag hur lätt som helst dra ner glittret.
MEN lärde hon sig något av det? NEJ! Ännu en gång efter det kunde jag dra ner glittret. Så nu har jag gett upp... Hon får skylla sig själv om det trillar ner!

Annars har jag och Fuji varit ute och lekt i snön och som vanligt springer han runt som en galning, och jag hinner inte med honom eftersom han är äldre och större än mig! Men du ska se om någon månad Fuji när jag blivit större! DÅ springer jag ifatt och förbi dig!

/Loffe


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0